Gode ​​tips for å hjelpe deg med å bygge muskler!

Muskelbygging er litt vanskelig å komme inn i hvis du ikke vet hvor du skal begynne. Denne artikkelen vil hjelpe deg med å finne ut hvordan du kommer inn i muskelbygging. Hvis du er klar til å begynne å legge på deg litt muskler, følg artikkelen nedenfor og få deg på veien til å bygge muskler i dag!

Ha protein før du starter en treningsøkt. Enten du har en sandwich med ca 4 gram lunsjkjøtt, en proteinbar eller en shake, er det viktig å huske at proteinsyntese er det som er viktig for å bygge muskler. Ha proteinet ditt omtrent en halv time til en time før du starter en treningsøkt for best resultat.

Snakk med legen din om hvilke kosttilskudd som er trygge for deg. Du kan kanskje forbedre muskelbyggingsinnsatsen din med kreatin og andre typer kosttilskudd, men du må vite om de er sunne for deg å ta. Å ta kosttilskudd er noe du må diskutere med en lege, slik at du kan bygge muskler trygt og på en sunn måte.

Hvis du jobber med å «bulke opp» musklene dine, ikke tren cardio i mer enn 90 minutter per treningsøkt. For mye cardio kan føre til at kroppen danner «mager muskler» i stedet for den bulken du ønsker. Cardio er veldig viktig, men sett en grense på det for best resultat.

Hvis du ønsker å bygge sterkere, større muskler, må du få i deg nok protein i kosten. Proteinshakes og pulveriserte kosttilskudd er noen av de mest populære måtene å øke proteininntaket på. Disse proteinrike produktene konsumeres best etter trening eller før du legger deg. For å gå ned i kilo samtidig som du bygger muskler, prøv å drikke en av disse på daglig basis. Hvis målet ditt er bulk, bør du vurdere å drikke en proteinshake til hvert måltid.

Ikke spar på mengden søvn du får. Prosessen med å bygge og reparere musklene dine skjer mens du sover, og uten tilstrekkelig restitusjon risikerer du å skade deg selv under treningsøktene. Få 7-9 timers søvn hver natt for å maksimere fordelene med øvelsene du utfører.

Pass på at du spiser nok mat til å støtte ny muskelvekst. Mange mennesker sliter med å ikke spise nok til å støtte den typen vekst de prøver å oppnå. Hvis du prøver å gå ned i vekt og bygge muskler samtidig, sørg for at du spiser proteinrik mat for å hjelpe med muskelvekst.

En av de beste måtene å få protein omdannet til muskler effektivt er å drikke en proteinshake omtrent en halvtime til en time før treningen begynner. Dette gir kroppen din tid til å absorbere proteinet, og deretter kan den bruke det umiddelbart til å begynne å bygge nye muskler.

Prøv plyometriske øvelser. Når du fullfører disse øvelsene hjelper du med å stimulere muskelvekst ved å utvikle muskelfibre som rykker raskt. Når du gjør plyometrics, er de som ballistiske bevegelser på grunn av akselerasjonen de krever. Knebøyhopp er et eksempel på plyometri, fordi når du kommer opp fra knebøy-posisjonen, hopper du så høyt som mulig med armene strukket mot taket, og når du lander går du inn i knebøy før du gjentar hoppet.

Vurder å bruke tri-sett i treningsplanen din. Disse settene innebærer å gjøre tre øvelser samtidig, og du gjør disse øvelsene alle sammen uten noen form for hvile. Tri-sett er en utmerket metode for å sjokkere en plateau muskel som må våkne for at den skal vokse i størrelse.

Hvis du virkelig ønsker å bygge en betydelig muskelmasse, bør du vurdere å bruke et kreatintilskudd. Ikke alle har godt av bruken av disse produktene, men de kan føre til økt muskelvekst og er verdt å prøve. Hvis de ikke fungerer for deg, er det ikke noe tap.

Pass på at du får i deg nok proteiner i kostholdet ditt. Du trenger omtrent ett gram protein for hvert kilo kroppsvekt hver dag. Hvis du ikke kan spise nok kjøtt, tenk på å drikke et tilskudd som soyamelk eller til og med ta et pulvertilskudd. Å spise mer proteiner enn du trenger vil ikke hjelpe deg med å bygge muskler raskere.

Vurder å prøve ut rumenske markløft. Hamstring-krøller er flotte for å jobbe med hamstrings, men de bruker bare bevegelse i et enkelt ledd. Imidlertid lar rumenske markløft deg bruke en ekstra mengde vekt, og de jobber gjennom hele hamstringsmuskelen, og stiger inn i glute-skinken ved opprinnelsen til hamstringen.

Pass på at du spiser nok proteinrik mat. Musklene dine trenger protein for å reparere og vokse etter en intensiv treningsøkt. Hvis kroppen din ikke får i seg nok protein, vil du finne det umulig å bygge store, sterke muskler og utvikle den magre, tonede fysikken du ønsker.

Pass på at du jobber med leggene. Selv om kalver vanligvis er svært vanskelige å dyrke, kan du bruke flere forskjellige tilnærminger for å finne den som fungerer for deg. For eksempel kan du prøve å bruke tung vekt og lave repetisjoner med rundt seks til ti repetisjoner. Hvis dette ikke er effektivt, bruk lettere vekter og høyere repetisjoner i området rundt femten til tjuefem, eller du kan prøve drop-sett eller kontr.